PCEtLSA8c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMjQ5Ig0KZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJTVEJfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ic3RiLnVhIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMTEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4gLS0+

#Сильний. Поліціянт Сергій Багаліка: Тато в декреті – це супер!

24.02.2021

Телеканал СТБ у партнерстві з відділом сталого розвитку StarLightMedia продовжують кампанію проти гендерно зумовлених стереотипів. Диджитальний проєкт #СильнаЯ, розпочатий «Холостячкою», продовжують «Холостяк» і #Сильний, у центрі уваги якого – відверта розмова про «ідеального чоловіка». Одним з 14 героїв кампанії став поліціянт і тато в декреті Сергій Багаліка.

У відвертому і дуже позитивному інтерв’ю Сергій спростовує стереотип, що декрет тільки для жінок. Він розказав, чому вирішив піти в декретну відпустку замість дружини, як його оточення сприйняло це рішення та чи важко йому доглядати за п’ятимісячним сином Тимофієм. А також поділився, з якими стереотипами щодо поліціянтів стикається щодня та як із ними бореться.

Більше на тему: #Сильний. Нікіта Добринін: Я плакав, коли дізнався, що Даша вагітна

Офіційна статистика

За даними Державної служби статистики, лише 3 % українських татусів ідуть у декретну відпустку.

60 % опитаних українців вважають, що чоловіки мають матеріально забезпечувати родину. А доглядати дітей – це нібито жіноча справа.

65 % українців (71 % жінок і 59 % чоловіків) знають про те, що батько має право взяти відпустку для догляду за дітьми.

30 % жінок хотіли б, щоб батько дитини взяв відпустку для догляду за дитиною хоча б на якийсь час замість них, при цьому лише 20 % чоловіків відповіли, що хотіли би взяти відпустку для догляду за дитиною на деякий час. Таких найбільше серед наймолодших і найстарших чоловіків.

18 % українців (16 % жінок і 20 % чоловіків) негативно ставляться до чоловіків, які беруть відпустку для догляду за дітьми.

Більшість чоловіків, що не розглядають можливості взяти декретну відпустку навіть за умови економічної вигоди, пояснюють це гендерними стереотипами.

Про рішення піти в декретну відпустку

Ще до народження дитини ми з дружиною вирішили, що в декретну відпустку піде той, у кого буде більше на це можливостей. Наш малюк Тимофій народився 5 місяців тому. І в цей період так вийшло, що моя дружина заробляла більше грошей. До того ж вона фізична особа-підприємець, не має трудових відносин і автоматично не має права на декретну відпустку. Тому нам вигідніше, щоб у декретну відпустку пішов я.

Я людина, яка намагається виборювати це право для себе, для своєї дитини і загалом для всіх чоловіків нашої країни. Я чекаю на новий закон, який унормує і дасть можливість татові й мамі відчувати себе рівними в тому, щоби йти у відпустку для догляду за дитиною на вибір. Стереотип, що це має робити жінка, як і будь-який інший стереотип у суспільстві, лише звужує поле зору і стримує людину у своєму житті та розвитку. Якщо татові, бабусі чи дідусеві хочеться йти у відпустку для догляду за дитиною – то це потрібно робити. Ти робиш це для своєї дитини, а не напоказ для когось. Я знаю, що сьогодні багато чоловіків не уявляють себе в декретній відпустці, – це наслідок тиску суспільства.

Про реакцію оточення

Мені пощастило – у мене прогресивне коло знайомих. Не було такого, щоб хтось із них сказав, що мій декрет – це неправильно і що це має робити моя дружина. Усі прекрасно розуміють, що я роблю те, що хочу робити. Та коли я гуляю з сином на вулиці, реакції бувають різні. Мамочки з маленькими дітьми загалом реагують нормально. А от просто дівчата і жінки, які сидять поруч зі мною на лавочці, починають обговорювати, що якось це нетипово, чому це чоловік один гуляє з немовлям та ще й самостійно готує йому суміш або міняє підгузок.

Про догляд за дитиною

Це зовсім не складно. Якщо це може робити жінка, то це може робити й чоловік. Є певні фізіологічні потреби, як, наприклад, грудне вигодовування, які чоловік точно не може задовольнити сам, а на все інше він здатен: купати дитину, пеленати, годувати сумішшю, заколисувати і гратися з нею. Я вірю в те, що можна на рівні робити ті самі обов’язки.

Мене завжди тягне до сина. Я навіть на роботі думаю про свою дитину: як щось краще зробити, щоб він не плакав, куди ми можемо піти погуляти, як із ним погратися. Якби мені довелося більше працювати  і через це менше бачити свою дитину, це внесло б якісь деструктиви для мене.

Про проєкт Інспектор Котик

Я працюю з дітками на предмет самосвідомості, навчаю їх безпеки та правил. Але в дитячий садок не можна прийти із листком у формі й почати говорити з дітьми на такі серйозні теми – від цього не буде користі. Тому я придумав інспектора Котика – це маленьке кошенятко, яке я надягаю на руку. І діти допомагають йому вчити правила. Вони так уважно слухають, що чутно, як пролітає муха. Мені вихователі чи директори садочків часто кажуть: «Знаєте, в нас ніколи не було вихователів-чоловіків. Якщо захочете змінити професію, ми з радістю будемо чекати вас у нашому колективі».

Про стереотипи щодо поліціянтів

Я часто чую, що ми всі хабарники. Що ми не хочемо працювати, тому і йдемо в поліцію. А ти насправді працюєш 12-годинну зміну, постійно перебуваєш у русі й навіть не маєш часу поїсти. Я розумію, що людина, яка так каже, могла мати негативний досвід з іншим працівником поліції. Але це не означає, що всі ми такі.

Буває, приходиш у школу чи дитячий садок, і хтось із вихователів обов’язково скаже фразу, яку я ненавиджу: «Прийшов поліціянт. Якщо будеш погано себе поводити, він тебе забере». Це вкладання отих стереотипів із самого дитинства. У такі моменти я завжди намагаюся створити позитивний образ поліціянтів. Кажу, що я прийшов, щоб познайомитися й навчити вас, як себе захищати. Але точно нікого з вас не заберу.

Якщо скажу, що це зовсім не образливо, то збрешу. Частково людина запам’ятовує будь-яку образу. Але я навчився такі пред’яви легше сприймати за допомогою предмету в Академії патрульної поліції «Ефективна комунікація». Нас навчали: коли ти одягаєш форму, ти не Сергій, а людина, яка виконує функцію держави. І багато хто сприймає тебе, як ту саму державну інституцію, з якою в громадян можуть бути проблеми. У таких випадках мені потрібно правильно пояснювати людині, що це не так.

Більше на тему: #Сильний: «Рожевий — не для чоловіків»

Про стереотипи щодо емоцій 

Сильна людина – не тільки чоловік, а й жінка – це та, яка не боїться показати свої емоції. Це людина, яка не боїться жити власним життям. Адже часто ми слідуємо за життям інших людей, хочемо створити образ, як в інших. Для мене це апріорі неправильно. Не треба дивитися, як в інших. Краще побудувати своє якісне і яскраве життя. Мислити позитивно й не порівнювати себе з іншими. Знайти людину, поруч із якою не соромно плакати, чи сміятися, чи розказати свої секрети. І від цього стати здоровішими фізично і психологічно. Тоді і стереотипів буде менше.

Дивіться повне інтерв’ю Сергія Багаліки для кампанії #Сильний:

Video: #Сильний. Поліціянт Сергій Багаліка: Тато в декреті – це супер!

Дивіться ексклюзивне інтерв'ю поліціянта Сергія Багаліки для кампанії Сильний СТБ. Кампанія Сильний - відверта розмова про чоловіків і стереотипи

Нагадаємо, героями кампанії #Сильний стали: Ектор Хіменес-Браво; Григорій Решетник; ведучий гостросоціального проєкту «Один за всіх» Сергій Костира; бізнесмен, блогер і продюсер гурту TVORCHI Петро Заставний; блогер і підприємець Ваня Кришталь; актор Тарас Цимбалюк; головний Холостяк весни-2021 Михайло Заливако; Нікіта Добринін; психолог Андрій Козінчук; Олександр Еллерт; фіналіст проєкту «Холостячка», бізнесмен Олексій Тригубенко; Андрій Рибак; морпіх, ветеран війни Сергій Панков; поліцейський Сергій Багаліка.

*#Сильний – це відверта розмова про методи виховання, через які довелося пройти героям кампанії в ранньому дитинстві, про розподіл ролей у сім’ї і право на відкритий прояв емоцій. Про те, чи стає чоловік менш мужнім, вирішуючи залишитися в декреті з дитиною, звернутися по допомогу до психолога, підтримати кар’єру другої половинки або обрати професію, яку суспільство вважає «не чоловічою». Багато хто з героїв кампанії вперше заговорить на ці теми публічно – щоби допомогти в подоланні стереотипів про чоловіків і щоби підтримати жінок, які йдуть до своєї мети, незважаючи на тиск суспільних упереджень.

Кампанія стартувала 17 лютого. Інтерв’ю героїв виходять щодня о 17:00 на всіх диджитал-майданчиках телеканалу СТБ.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: