PCEtLSA8c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMjQ5Ig0KZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJTVEJfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ic3RiLnVhIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMTEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4gLS0+

#Сильний: «Рожевий — не для чоловіків»

22.02.2021

Чи помічали, як багато батьків намагаються одягати рожевий комбінезон на дівчинку і блакитний на хлопчика? Чому рольові кліше так устоялися? Призначення кольорів у вигляді стереотипів супроводжують нас протягом усього життя. Гендерні стереотипи — це розділення думки в суспільстві про те, якими хлопчиками, дівчатками, чоловіками і жінками ми повинні бути. У рамках кампанії СТБ #Сильний продовжуємо говорити про стереотипи. Чому рожевий став кольором дівчаток? І спростовуємо стереотип, що для чоловіка цей колір неприпустимий.

Народитися чоловіком або жінкою — уже привід поводитись відповідно до стереотипів. Такі устої сформувалися задовго до появи величезних фабрик одягу. Але швидко змогли прорости в кожну індустрію, сферу життя і дістатися навіть до фасону і кольору вбрання. Сьогодні є багато батьків, які відкрито заявляють, що хочуть виховати своїх дочок справжніми леді, при цьому одягаючи їх у рожеву сукню. А ось хлопчикам пояснюють, що чоловіки не знають болю, роблячи з них справжнього лицаря.

Більше на тему: #Сильний: «Чоловіки не плачуть»

Дівчата не народжуються з рожевим мозком, а хлопчики — з блакитним. Однак у цьому напрямку їх підштовхує соціалізація. Експерименти з немовлятами, одягненими в рожеве і синє, показують, що дітей у рожевих комбінезонах сприймають за дівчаток. Чого вже там, погляньте на іграшки. Усі вони кліше. Так само, як і упаковки. Зайдіть до дитячого універмагу, і ви відразу помітите розмежування дівчачого відділу і хлопчачого. Ми звикли, що дівчаткам потрібні ляльки, кухні, плюшеві ведмедики. А ось хлопчикам — зброя, футбольні м’ячі, машинки і солдатики. На щастя, з кожним роком вибір іграшок стає все різноманітнішим: наприклад, виробники «Лего» і «Барбі» переглядають підхід до виробів, даючи змогу всім дітям грати і в ляльки, і в конструктори. Незалежно від того, якої вони статі. Головне — їхнє побажання.

Гендерні стереотипи для чоловіків і жінок зачіпають і вибір одягу. У той час як маленька дівчинка постійно чує: «Ти ж леді», хлопчикам доводиться стикатися з фразою: «Зберися, ти ж мужик». Чому чоловік не може одягти рожеву сорочку, худі, футболку і залишитися без коментаря про колір свого вбрання? Невже колір визначає наш світогляд або людські якості? Чи перестане чоловік бути добрим, ввічливим і успішним, якщо в один день одягне рожеву кофту? Безперечно, ні.

Більше на тему: #Сильний: «Чоловік повинен заробляти більше»

Варто зазначити, що рожевий став «кольором для дівчаток» завдяки дитячим магазинам і маркетологам, які намагалися підвищити свої продажі шляхом чіткого поділу, що для дівчини, а що для хлопця. Герой Фіцджеральда Гетсбі ходив у рожевому костюмі ще в 20-х роках минулого століття, а в 40-х Brook Brothers представили першу рожеву сорочку. Руйнувати стереотип почала компанія Thomas Pink у 80-х роках. Її рожеві сорочки поступово ввійшли в гардероб офісних співробітників і користуються попитом досі.

Правило «рожевий — для дівчаток, блакитний — для хлопчиків» якщо й працює в суспільстві, то досить однобоко. Чому дівчинка, одягнена в блакитний, — нормально, а ось хлопчик у рожевому — ні? Виходячи вже з цього стає ясно, що роль одягу в житті будь-якої людини, особливо його колір, — вигаданий гендерний стереотип, який просто був закорінений у свідомості суспільства.

Чи досягли свого маркетологи? Точно так. Чи стали ми від цього щасливішими? Безумовно, ні. Тому будьте свідомі. Один із принципів успішної торгівлі — поділ ринку споживачів на категорії за різними ознаками, і гендерний поділ тут — один із стовпів. Не більше.

Читайте нас також у Viber і Telegram

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: