Танці. World of Dance

«В ужгородських танцівників більше любові до цього мистецтва, ніж у київських», – Костянтин Томільченко

Небагато знайдеться в
нашій країні осель, у яких би останні 4 роки хоча б кілька разів на
місяць у п’ятничні вечори телевізор не був увімкнений на каналі СТБ і
не йшло шоу «Танцюють всі», «Україна має талант» та
«Х-Фактор».

У рамках зимового танцювального
табору (WinterDance Camp – 2012) студія сучасного танцю «БЛІЦ»
запросила одного з провідних українських хореографів, креативного
продюсера СТБ, режисера-постановника танцювального 3D мюзиклу «Барон
Мюнхгаузен» Костянтина Томільченка. Разом з ним до Ужгорода завітала
фіналістка телепроекту «Танцюють всі-1», виконавиця головної ролі в
мюзиклі «Барон Мюнхаузен», солістка балету «Soul b» Наталі
Кротова
.

Протягом кількох днів вони разом
зі старшим складом «БЛІЦу» займалися постановкою нового номеру, а
наостанок Наталі і Костя по черзі провели для танцюристів «БЛІЦу» та
студії «Сучасник» більш, як годинні майстер-класи. Після них,
стомлений, але задоволений, Костянтин Томільченко відповів на наші
запитання.

По перше, Костю, дуже
приємно бачити вас в Ужгороді. Нечасто до нас приїздять такі
знаменитості…

Та я вас прошу, які ми
знаменитості, ми так, сірі кардинали…

І тим не менше, я
бачила, як юні танцівники ловлять кожне ваше слово, кожен рух, для них
– честь вчитися у майстра. А як ви вчилися
танцювати?

В радянський час, коли я починав
щось робити, до нас ніхто не приїжджав. Хто мав можливість сам
потрапити за кордон, відвідати майстер-класи, балетні трупи, той їздив.
А для решти були відеокасети, були передачі, усі вчилися буквально на
пальцях. Для мене кумиром, як і для багатьох, був Майкл Джексон, кожен
рух якого я ловив і зараз я усім кажу: не бійтеся копіювати. Нехай це
буде злизано, але тільки так починає працювати уява, а потім
народжується вже щось своє.

Кілька років тому ви
стали кращим хореографом першої української танцювальної премії «MyWay
Dance Awards». Для вас це було очікувано?

Я і не знав про існування цієї
премії. У нас, між іншим, крім неї більше немає премій. Єдина премія
державного рівня – це «Телетріумф» за досягнення у кіно і телебаченні.
А у сфері театру і масових видовищ у нас ніяких відзнак не існує. Щоб
щось змінилося і держава почала звертати увагу на театральне мистецтво,
потрібна жертва. Має бути людина, яка все поверне. Я не знаю, що має
статися, щоб у нас почало розвиватися мистецтво…

Немає жодної підтримки
«згори»?

Про що говорити, якщо у нас є
тільки педагогічні училища, університети, які випускають безліч
хореографів, які благополучно їдуть геть з країни, або стають до лав
якихось новостворених балетів.

А чим займаються
учасники сезонів «Танцюють всі»?

Як би не сумно це звучало, але
повертаються туди, звідки почали. Відкривають студії, школи, дають
майстер-класи. З першого сезону «Танцюють всі» минуло 4 роки, а люди
досі шукають можливості підзаробити на оплату квартири. У нас просто
нема де заробляти: немає театрів, немає балетів, шоу. Така печальна
ситуація – по всій Україні. Тому я взагалі дивуюся Ужгороду і кажу
молодим людям: ви – великі молодці, хоча я не знаю, звідки у вас стимул
щось робити. У цих людей набагато більше любові до цього мистецтва, ніж
у людей у Києві, які багато років цим займаються. Я вважаю, це
подвиг.


«Танцюють всі» буде продовжуватися? Шоу ще себе не
вичерпало?

Шоу себе вичерпає тільки тоді,
коли упадуть рейтинги. Телебачення – це продукт, який тримається на
рейтингах. За телемірками «Танцюють всі» має просто шалений попит у
глядача і дай бог йому ще довго жити і приносити каналу прибуток, а нам
– радість.

З усіх проектів на
«СТБ» який вам найближчий?

Перший сезон «Танцюють всі»,
другий сезон «Україна має талант». А «Х-фактор» – це нові грані у
режисурі і у хореографії. Кожен проект має свою родзинку.

А що для вас «Барон
Мюнхгаузен»?

«Барон Мюнхгаузен» –
це ціле життя. Слава богу, що це взагалі сталося. Для багатьох це так і
залишається мрією. Я вдячний богові, що мені випав такий шанс і ми це
зробили. Це рік життя. Сумно дивитися на те, що з ним зараз
відбувається. А з ним не відбувається нічого. Він просто лежить і чекає
свого часу. Ми нікуди з ним не їздили, бо це дуже дорого. Знову ж таки
потрібні люди бізнесу, які повірять, що це може приносити гроші. А для
того, щоб це приносило гроші, треба привити людям культуру ходіння на
такі шоу. На це потрібно мінімум років п’ять.

Чи популярні сьогодні
школи танцю – професійні і любительські?

Надзвичайно популярні, це масове
явище. У нас дві тенденції. По-перше, будь-хто, хто може рухатись,
відкриває танцювальну школу, це стало модно. З одного боку це добре, бо
є конкуренція. По-друге, це негативно впливає на смак. Хочеться більше
професійних студій, які би вчили естетиці танцю, а не заробляли швидкі
гроші. Особисто для мене гроші – це зло.

Повернімося до основ.
Де ви вчилися танцям?

Ніде. Я – фінансист, закінчив
економічний факультет. Маю незакінчену освіту. Для мене самоосвіта була
ключовою. Але це не означає, що не треба вчитися, займатися танцями.
Танець – це внутрішній стержень, важливий для особистого росту. Тому
всіх дітей – на танці!

А є люди, яким ви не
радите танцювати взагалі?

Ні звичайно, що за дурниці?
Подивіться історію танцю, вона сягає найдавніших часів, бо це
внутрішній стан людини. Страх – це внутрішні комплекси, яких треба
позбуватися. Я у дитинстві був дуже сором’язливий. Я не міг вийти на
танцмайданчик на дискотеці, соромився дуже. А потім я захотів повірити
у себе і почав сам собі подобатися. А потім мені стало необхідно красою
танцю ділитися з людьми, відчувати їх віддачу. Такий собі обмін
енергією, який створює рух вперед.

Ви вже не вперше на
Закарпатті. Що думаєте про наш край, про
Ужгород?

Я взагалі обожнюю маленькі
містечка, які дихають історією, де відчувається дух старих часів. Дуже
важливо берегти цей дух. Часто справжні цінності не бережуть. Але для
мене Ужгород – це таке горде місто з багатою історією, який може багато
чому навчити. Ми сьогодні були на дегустації, стільки нового дізналися…
Бажаємо вашому місту побільше здоров’я.

Олександра Берегова

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.