PCEtLVN0aWNreSBMZWZ0LS0+DQoNCjxzdHlsZSA+DQouZXhhbXBsZV9yZXNwb25zaXZlXzQgeyB3aWR0aDogMTYwcHg7IGhlaWdodDogNjAwcHg7IHBvc2l0aW9uOmZpeGVkOyBsZWZ0OjA7IH0NCkBtZWRpYShtaW4td2lkdGg6IDEzNDBweCkgeyAuZXhhbXBsZV9yZXNwb25zaXZlXzQgeyB3aWR0aDogMTYwcHg7IGhlaWdodDogNjAwcHg7ICBwb3NpdGlvbjpmaXhlZDsgbGVmdDowO319DQpAbWVkaWEobWluLXdpZHRoOiAxNTAwcHgpIHsgLmV4YW1wbGVfcmVzcG9uc2l2ZV80IHsgd2lkdGg6IDI0MHB4OyBoZWlnaHQ6IDYwMHB4OyAgcG9zaXRpb246Zml4ZWQ7IGxlZnQ6MDt9fQ0KQG1lZGlhKG1pbi13aWR0aDogMTYyMHB4KSB7IC5leGFtcGxlX3Jlc3BvbnNpdmVfNCB7IHdpZHRoOiAzMDBweDsgaGVpZ2h0OiA2MDBweDsgIHBvc2l0aW9uOmZpeGVkOyBsZWZ0OjA7fX0NCjwvc3R5bGU+DQoNCjxzY3JpcHQgYXN5bmMgc3JjPSIvL3BhZ2VhZDIuZ29vZ2xlc3luZGljYXRpb24uY29tL3BhZ2VhZC9qcy9hZHNieWdvb2dsZS5qcyI+PC9zY3JpcHQ+DQo8IS0tIGV4YW1wbGVfcmVzcG9uc2l2ZV8zIC0tPg0KDQo8aW5zIGNsYXNzPSJhZHNieWdvb2dsZSBleGFtcGxlX3Jlc3BvbnNpdmVfNCINCiAgICAgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6aW5saW5lLWJsb2NrIg0KICAgICBkYXRhLWFkLWNsaWVudD0iY2EtcHViLTIwNzA4OTAyNTYzMzc3NjUiDQogICAgIGRhdGEtYWQtc2xvdD0iMzkxODM2OTIwMyI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0Pg0KKGFkc2J5Z29vZ2xlID0gd2luZG93LmFkc2J5Z29vZ2xlfHwgW10pLnB1c2goe30pOw0KPC9zY3JpcHQ+PCEtLVN0aWNreSBSaWdodC0tPg0KDQoNCjxzdHlsZSA+DQouZXhhbXBsZV9yZXNwb25zaXZlXzIgeyB3aWR0aDogMTYwcHg7IGhlaWdodDogNjAwcHg7IHBvc2l0aW9uOmZpeGVkOyByaWdodDowOyB9DQpAbWVkaWEobWluLXdpZHRoOiAxMzQwcHgpIHsgLmV4YW1wbGVfcmVzcG9uc2l2ZV8yIHsgd2lkdGg6IDE2MHB4OyBoZWlnaHQ6IDYwMHB4OyAgcG9zaXRpb246Zml4ZWQ7IHJpZ2h0OjA7fX0NCkBtZWRpYShtaW4td2lkdGg6IDE1MDBweCkgeyAuZXhhbXBsZV9yZXNwb25zaXZlXzIgeyB3aWR0aDogMjQwcHg7IGhlaWdodDogNjAwcHg7ICBwb3NpdGlvbjpmaXhlZDsgcmlnaHQ6MDt9fQ0KQG1lZGlhKG1pbi13aWR0aDogMTYyMHB4KSB7IC5leGFtcGxlX3Jlc3BvbnNpdmVfMiB7IHdpZHRoOiAzMDBweDsgaGVpZ2h0OiA2MDBweDsgIHBvc2l0aW9uOmZpeGVkOyByaWdodDowO319DQo8L3N0eWxlPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vcGFnZWFkMi5nb29nbGVzeW5kaWNhdGlvbi5jb20vcGFnZWFkL2pzL2Fkc2J5Z29vZ2xlLmpzIj48L3NjcmlwdD4NCjwhLS0gZXhhbXBsZV9yZXNwb25zaXZlXzIgLS0+DQo8aW5zIGNsYXNzPSJhZHNieWdvb2dsZSBleGFtcGxlX3Jlc3BvbnNpdmVfMiINCiAgICAgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6aW5saW5lLWJsb2NrIg0KICAgICBkYXRhLWFkLWNsaWVudD0iY2EtcHViLTIwNzA4OTAyNTYzMzc3NjUiDQogICAgIGRhdGEtYWQtc2xvdD0iMzM0MDc0OTY4MyI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0Pg0KKGFkc2J5Z29vZ2xlID0gd2luZG93LmFkc2J5Z29vZ2xlfHwgW10pLnB1c2goe30pOw0KPC9zY3JpcHQ+
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

«Секретні матеріали. Кадиш»

Телеканал СТБ

Малдер підозрює, що голем – рукотворний монстр, описаний в іудейському фольклорі, винен у смерті кількох сатанистів, що вбили єврея.

Плакальники зібралися в церкві в Брукліні, щоб вшанувати Ісака Луріа, прихильника релігії хасидів, який був по-звірячому вбитий трьома підлітками-сатанистами. Серед присутніх були Аріель Луріа та її батько Якоб Вейс. Коли настає ніч, до церкви входить примарна фігура й набуває форми людиноподібної фігури, зробленої із землі. Малдер і Скаллі розслідують смерть Ісака Луріа. Ісак, що відчув на собі дію расизму, був жорстоко побитий у своєму магазині. Поліція виключає пограбування як мотив злочину, оскільки нічого не було вкрадено. Пізніше вони знайдуть касету з охоронної системи магазина у відеомагнітофоні шістнадцятирічного Тоні Олівера, одного з підлітків, що брали участь в убивстві. Олівер був задушений невідомим. На свій глибокий подив, Малдер виявляє відбиток пальця Ісака Луріа на тілі Олівера.

Дивіться «Секретні матеріали. Кадиш» у вівторок, 19 лютого, о 23:45 на СТБ.


Голем

Голем – персонаж єврейської міфології. Людина з неживої матерії (глини), яку оживили кабалісти за допомогою таємних знань. Імовірно, має спільне з Адамом, якого Бог створив із глини й вдихнув у нього душу.

Досить поширена єврейська народна легенда, що виникла в Празі, про штучну людину («голема»), створену із глини для виконання різних «чорних» робіт, складних доручень, що мають значення для єврейської громади, і головно для запобігання кривавого наклепу шляхом своєчасного втручання й викриття. Виконавши своє завдання, голем перетворюється на порох.

Створення голема народна легенда приписує знаменитому талмудистові й кабалісту – головному рабинові Праги Махаралю. Голем нібито відроджується до нового життя кожні 33 роки. Легенда ця походить до початку XVII століття. Відомі й інші големи, створені, за народним переказом, різними авторитетними рабинами – новаторами релігійної думки. У цій легенді народна фантазія наче виправдує супротив соціальному злу певним, хоча б і невеликим насильством: в образі голема наче легалізується ідея посиленої боротьби зі злом, що переступає межі релігійного закону; недарма голем за легендою перевищує свої «повноваження», заявляє свою волю, що суперечить волі його «творця»: штучна людина робить те, що за законом «непристойно» або навіть злочинно для природно-живої людини.

http://ru.wikipedia.org/