Як підготувати дитину до школи?

Телеканал СТБ

Ми вже розповідали про те, як розвинути здібності у дитини і визначити таланти. А тепер поговоримо про те, як підготувати дитину до школи. Готувати дитину до школи потрібно заздалегідь. Виокремиши час для домашнього навчання, ви значно спростите адаптацію малюка у навчальному закладі. Як правильно допомогти синові чи доньці підготуватися до нового періоду у житті?

16193884_m

Щоб викликати у дитини інтерес до нової інформації і до отримання знань, краще за все визначити мотивацію. Нею може бути майбутня співбесіда перед прийомом до школи.

Навчальні заклади проводять подібні бесіди, щоб визначити рівень підготовки дитини.

Іншими словами, дошкільна підготовка має допомогти малюкові дозріти як особистість, стати самостійним і отримати базу знань, яка необхідна під час першого «вступу».

Як вважає фахівець з ейдетики Олена Калачікова, для того, щоб добре «вчитися», потрібно навчитися правильно запам’ятовувати.

Запам’ятовування – це процес освіти і закріплення у нервових клітинах кори головного мозку інформації у вигляді нервових імпульсів, що передаються по відростках цих клітин один одному.

Дуже важливо з дитинства прищепити дитині правильне запам’ятовування «пов’язаних» між собою образів! Тоді цей механізм буде працювати у його голові сам, і потім йому не складе труднощів запам’ятовувати великі обсяги інформації шкільної та університетської програми.

e5f6ad6ce374177eef023bf5d0c018b6

Ви можете правильно перебудувати пам’ять вашого сина чи доньки вдома. Пам’ять поділяється на довільну (яка використовується, якщо потрібно запам’ятати що-небудь, і сам процес вимагає зусиль від людини) і мимовільну (завдання запам’ятовування не ставиться, це відбувається само собою).

Спершу забудьте слово «запам’ятай»! Як тільки ви говорите дитині «запам’ятай», вона напружується, навіть якщо сама цього не відчуває. Замість слова «запам’ятай» використовуйте слово «уяви». Це просто, але діє чудово. Одним словом ви включаєте уяву дитини, а коли включається уява – процес запам’ятовування стає у рази ефективнішим.

Читайте також: ТОП-10 найочікуваніших серіалів цієї осені!

Читаючи з малям книгу або заучуючи віршик, особливу увагу варто звернути на те, що під час читання діти зазвичай стежать за сюжетом, пропускаючи подробиці і опис персонажів, явищ, тому читати їм одну і ту ж казку, вірш, розповідь доведеться неодноразово. Потім можна ставити запитання про прочитане: що відбувалося у казці? Хто що робив? Як виглядав? Що погано, що добре? Важливо, щоб дитина розповідала про події послідовно і логічно.

posing-guide-children-06-ex

Запам’ятовування шляхом встановлення зв’язків ідеально для засвоєння інформації. Воно працює безвідмовно. Вчимо дитину вибудовувати зв’язки між предметами, цифрами, подіями – вона сприймає інформацію жваво, вона стає для нього захоплюючою історією. І дитина запам’ятовує її ідеально. Згадайте хоча б, як легко запам’ятовувалися нудні правила шкільної програми або ж складні формули, якщо вони «оживали» у нашій уяві у вигляді чотиривіршів або фраз: «Піфагороі штани однієї ширини» тощо.

Повторення – це важливо. Але є секрети, коли саме потрібно повторювати. Інформація найкраще сприймається, якщо до неї повертатися через певні проміжки часу. Перший становить 15-20 хвилин, що пов’язано з особливостями короткочасної пам’яті. Якщо матеріал буде повторено не одразу, а через якийсь час, він буде сприйматися як новий. Через дві години у людини включається інша, довготривала пам’ять, яка наче перевіряє, як зберігаються отримані відомості і як їх отримати.

Якщо ви будете включати у спілкування зі своєю дитиною ці прийоми мнемотехніки – гри, метод піктограми, асоціації та логічне вибудовування – ваша дитина незабаром «обійде» всіх своїх ровесників.

school