«Коли Олена Ковтун співала на кастингу в Полтаві – я заплакав за пультом», – «український Спілберг» Максим Литвинов

Телеканал СТБ

У телевізійних колах
позаочі його називають українським Спілбергом. Адже все, що потрапляє в «золоті
руки» Максима Литвинова, перетворюється на очах. Він відмінно знає, якою має
бути телекартинка, щоб глядачі
були в захваті. Завдяки його фантазії на сцені споруджують триповерхові будинки,
а над дахом літає рояль. У планах Макса Литвинова – підкорити світ своєю
творчістю. І це не жарт.



КОЛИ ПРИЙШОВ НА СТБ – ТУТ БУВ БЛОК НОВИН
І ДВІ ПРОГРАМИ

Максим, ви вже далеко
не перший рік працюєте на СТБ. Розкажіть, з чого починалася ваша кар’єра?

Скоро буде 9 років, як я тут працюю. Коли я прийшов на СТБ, відділ власного виробництва
тільки починав зароджуватися і складався з двох комп’ютерів, які стояли в
куточку. У той час на каналі був великий блок новин, по-моєму, була програма
«Неймовірні історії про кохання» і транслювався «Документальний детектив». Саме
режисером «Документального детективу» я і став.

До цього я тижнів два працював на Новому каналі журналістом,
але встиг там познайомитися з Галиною Пілютіковою, яка зараз
є генеральним продюсером СТБ.
Наше перше знайомство закінчилося скандалом, ми змонтували разом один сюжет,
через який страшно
посварилися. Тоді ми один одному дуже не сподобалися. Але через певний час знайшли спільну мову, і вона
запросила мене працювати на СТБ.

sn7G38d7-RE

А чому ви вирішили
обрати професію режисера?

Це був усвідомлений вибір. Моя перша освіта – технічна. Я
закінчив Донецький національний технічний
університет за фахом інженер-електромеханік. Під час навчання грав у театрі, був капітаном команди КВК, їздив на фестиваль франкомовних
театрів. Після закінчення університету я працював викладачем в інституті і
трохи пробував себе в бізнесі. Але до цього моя душа не лежала. І в 24 роки я
переїхав до Києва. Там все і почалося …

Звідки черпаєте свої
ідеї для створення кліпів, постановок?

Мені здається, що
будь-яка людина свої ідеї черпає з життєвого досвіду та інтелекту. У
дитинстві я дуже любив читати. Якщо брався за книжку, то мінімум 100 сторінок
на день осилював. Я міг не
піти до школи, збрехати батькам, що захворів, щоб цей час присвятити читанню.
Для мене книга завжди була найкращим дозвіллям. Думаю, кожна людина отримує багато саме завдяки книгам. Якщо ти
вибрав професію таку як режисер, теле-чи кінорежисер, потрібно дивитися, що
роблять твої колеги. Якщо у людини великий культурний багаж, то натхнення не
має значення. Гріш ціна тому
режисерові, який не може придумати 10 ідей на задану тему. До речі, музика теж
часто є певним джерелом натхнення для ідей.

sCByHmGECwE

А якій музиці ви віддаєте перевагу?

По життю я дуже весела людина, але разом з
тим музику люблю дуже сумну. Я – фанат «Depeche Mode», слухаю «Woodkid». Люблю все протяжне, сумне, дуже люблю
народне, лірику. Якщо говорити про Україну, то із задоволенням слухаю твори Андрія Хливнюка («Бумбокс»), який в
кожній пісні душу розкриває. Чому я люблю творчість хореографа Кості Томільченка?
Тому, що кожен його номер – це як особиста сповідь, де передаються всі емоції. Ціную таких
особистостей.

Скільки потрібно
часу, щоб втілити якусь ідею?

Скільки вам потрібно часу для покупки нової квартири? –
Напевно, кілька років. А скільки часу на покупку буханця хліба і кефіру? –
Кілька хвилин або один день. Цілі різні і втілюються в різні терміни. Так і в
нашій роботі.

А яка у вас мета?

Світове панування. Хочу, щоб моя творчість завоювало весь
світ.

КЛІП АРТЕМА СЕМЕНОВА ЦЕ
ПРАКТИЧНО КІНО

Якими своїми роботами
ви пишаєтеся?

Я освоїв багато сфер. Але якщо брати, наприклад, мене як
дизайнера сцени, то я пишаюся дуже хорошою творчою роботою нашої команди, яка
спроектувала неймовірну сцену для шоу «Україна має талант-4». Будь-яким
проектом, яким я займався, можу пишатися. Але неправильно говорити, що я
пишаюся якимось своїм проектом. Це работа команди.
І я пишаюся колективними роботами.

x_16e278d8

Що вам не подобається
на телевізійному ринку
у наш час?

Він, як і будь-який ринок, живе за законами. Попит викликає
пропозицію. Я б міняв не
рівень виробництва телевізійних проектів в Україні, а почав би з рівня культури
в нашій країні. Починаючи з дитячих садків і шкіл. Але в Україні склалася така
ситуація, яка для телебачення дуже хороша у розвиток ТБ вкладають дуже багато
грошей. Якщо не враховувати
виробництво кіно, в якому Україна поки відстає від Росії, то у всьому іншому ми в кращому становищі, у
нас хороша телеіндустрія. З точки зору талант-шоу, реаліті-шоу, Україна дасть
фору будь-якій країні на пострадянському просторі.

«ВІЗЬМУ ЄВГЕНА ХМАРУ ОЗВУЧУВАТИ СВОЇ
ФІЛЬМИ»

Розкажіть про зйомку
кліпів для учасників талант-шоу каналу СТБ. Тільки за останній місяць ви
виступили в якості режисера трьох відео для трьох артистів – Артема Семенова,
Євгенія Літвінков
ича і Влада Курасова.

Почалося це все ще декілька років тому, коли ми зняли кліп для гурту «Діти капітана
Гранта» (учасники першого сезону «Х-фактор»). Кліп вийшов дуже веселий, але, на
жаль, пісня не стала популярною. Потім ми зняли кліп для піаніста-віртуоза Євгенія Хмари, який брав
участь у шоу «Україна має талант». Думаю, глядачі побачать цей кліп під час
перших прямих ефірів нового сезону цього шоу. Дуже приємно, що люди, які беруть
участь у наших проектах, продовжують займатися творчістю, а ми, у свою чергу,
намагаємося їм допомагати.

NsdRcMtkzso

Ще один яскравий випускник шоу «Україна має талант» – Артем
Семенов. Той вид мистецтва, яким він займається, а це травесті і оперний вокал,
важко реалізувати. Малий попит.
Але наш продюсерський центр переконаний, що Артем дуже талановитий. Ми зняли
кліп на пісню, яку довго виношували…

Також наші глядачі найближчим часом побачать кліпи Влада
Курасова та Жені Літвінковича.
Я із задоволенням попрацював з хлопцями.

_MG_9556_thumb

А наскільки було
важко працювати з хлопцями? Адже не завжди хороший вокаліст є відмінним
артистом.

З усіма працювалося
по-різному. Наприклад, кліп Артема – це практично кіно. Дійсно, були
складнощі, тому що довелося працювати в екстремальних умовах, а для цього замало мати просто хороші артистичні дані. Семенову потрібно було скакати
на коні, ловити падаючу з коня дівчину, горіти у вогні, а в підсумку себе
зарізати. Крім того, у кліпі він зіграв дві ролі – гордовитого, самозакоханого,
примхливого короля і абсолютно безневинного подорожнього, який рятує дівчину і
в подяку отримує смерть. Фактично дві іпостасі – добро і зло. Артему було по-справжньому важко. Але, мені
здається, він впорався.

4J0C0552_thumb

У кому з хлопців, з
якими ви працюєте, бачите найбільший потенціал?

Артем Семенов унікальний, і він не буде співати так
званий формат, якісь абсолютно попсові речі. Тому, що використовувати його
вокал для таких цілей – це злочин. Урсула знайде себе в елітарному співі, дуже
театральному і драматичному. Інша справа – Влад Курасов. Це наш український
Джастін Бібер. Це його іпостась – він
у ній абсолютно природний і відчуває себе як риба у воді. Мені приємно було з
ним працювати, він дуже пластичний. На зйомках кліпу Владу довелося перебувати
у крижаній воді, і він це
героїчно витримав. Мені здається, він буде дуже успішним. Як і Женя Літвінкович. Він – абсолютно особливий
персонаж. Дуже артистичний. З нього фонтанує енергія артиста.

Евгеній Хмара –
теж чудовий композитор. Я
його із задоволенням візьму озвучувати свої фільми. Він дуже кіношний, знайде
себе в цьому.

gG7tfdORS3w

«ЖЕНІ ЛІТВІНКОВИЧУ ДОВЕЛОСЯ ПАДАТИ З ВИСОТИ»

Яким був самий
ризиков
аний експеримент, котрий траплявся під
час вашої роботи?

Їх насправді багато. Мені здається, ризик повинен
мотивувати. Дуже часто те, що ми робили на «Х-факторі» або на шоу «Україна має
талант», можна було зробити набагато простіше. І глядач часто не знає, яких
зусиль коштує той чи інший номер. І ми цим не
чванимося. Звичайно, можна не ризикувати і спокійно довести справу, але ми так
не робимо.

Є прості речі, які завжди працюють: красива картинка,
лірична пісня, крупний план артиста – і глядач ваш. Але ми не шукаємо легких
шляхів. До цих пір згадую номер, який ми робили для виступу групи «Діти
капітана Гранта». Більше того, на сцені ми спорудили трьохповерховий
будинок. Вони як воїни світла ходили по стінах, а над дахом літав рояль. Це був
величезний ризик, божевілля, адже все відбувалося в прямому ефірі.

Коли ви починаєте
працювати з артистом, то даєте йому якісь поради? І чому намагаєтеся навчити?

Навчити вже на майданчику неможливо, а порадити можна. Але
ми не можемо вимагати від людини те, чого вона не може, ми вимагаємо максимум. І в цьому полягає наше завдання.

x_f83cb1f5

Чи часто артистам
потрібно пересилювати себе в зйомках кліпів?

Наприклад, Жені
Літвінковичу потрібно було
впасти зі сходів з кількох метрів вниз на стіну. Але не просто так, а ще й при цьому правильно вигнутися, щоб
впасти саме спиною. Звичайно,
для цього йому довелося себе пересилити. Причому, як це потрібно зробити, я
показував на особистому прикладі. Це боляче, страшно, але раз на пятий мета
була досягнута. Так само
непросто Артему Семенову було
зупинити коня на скаку.

Кого з наших ведучих,
артистів більше за інших любить камера?

Безумовно, Оксану Марченко. Також Рому Веремейчика з його
магнетизмом, Женю Літвінковича, коли він у камеру дивиться своїм глибоким поглядом.
Камера – це штука жорстока.

А чи буває у вас
таке, що поспілкувавшись з кимось з учасників, впер
ше побачивши його виступ, ви можете сміливо сказати, що ця людина має велике майбутнє
або буде переможцем?

Коли співала Лєна Ковтун, на кастингу в Полтаві,
в другому сезоні «Україна має талант», я заплакав. Будучи за пультом,
командуючи камерами, роблячи свою роботу, я не зміг втриматися. І після того,
як вона доспівала, я сказав, що в той момент всі почули вокал переможниці. Практично теж саме у мене
сталося з Віктором Романченком. Його вокал просто з ніг збивав.
А коли я робив номер Льоші Кузнєцову
«Adagio», то мені здалося, що це номер на 2 мільйони гривень.

Юлія Жовнір, сайт
STB.UA