Ілля Семенов, керівник Куй-ТВ: «Звичайно, рекламодавець прийде на наш канал»

Телеканал СТБ

На минулому тижні, 17 листопада, нішевий телеканал для молодих чоловіків Куй-ТБ досяг частки в 0,29% (14-49, панель 50+). Таким чином, канал випередив MAXXI-TV, Еру, K2 і ENTER та наздогнав за показниками MTV-Україна. У Києві ж у цей день його частка становила аж 1,41% за тією ж аудиторією. Ми розпитали керівника Куй-ТБ Іллю Семенова про досягення і плани проекту.
Чому нішевий чоловічий канал? Жінки ж більше дивляться телевізор.
Нішеві канали – це все ще відносно новий напрямок телебізнесу в Україні. Ми вирішили зайнятись саме чоловічим екшн-каналом з багатьох причин. Це дуже приваблива ніша з маркетингової точки зору, повернення до ТБ розчарованих в ньому молодих людей цікаве бізнес-завдання, нарешті робота над цім проектом є задоволення для нас самих, адже левова частка команди КуйТБ – типові представники його цільової аудиторії. Куй-ТБ разюче відрізняється від інших телеканалів темпо-ритмом, видовищністю, манерою подачі. Наші програми спеціально підібрані так, щоб не залишати глядачів байдужими.
Коли на каналі з'являться проекти власного виробництва?
А звідки ви взяли, що вони з'являться? Жартую. Насправді перша з’явиться вже у грудні.
Це потрібно, щоб створити додакові можливості для рекламодавців?
Перш за все, щоб зробити канал ще цікавішим. Але про рекламні можливості ми теж не забуваємо.
Хто продаватиме рекламу на Куй-ТБ?
Наразі ведуться переговори. Як щодо прямої реклами, так і стосовно спонсорства і інших форм непрямої реклами.
Здається, рекламодавець, особливо той, хто працює з медіаагентством, поки що не готовий йти на нішевий телеканал через залежність медіапланування від піплометричної панелі, від цифр.
Якщо б так було насправді, в Україні не було жодних маленьких каналів. Але подивитесь: частка лідерів ТБ-ринку неухильно зменшується, нові канали з'являються майже щомісяця. Заповненість рекламою на вже давно існуючих нішевих каналах як правило не менш 50% від усього часу, дозволенного законодавством.
Вузьконаправлені бренди, наприклад, молодіжні, шукають можливості дати рекламу без захоплення зайвих людей, які не належать до їхніх потенційних покупців. Вони не хочуть йти на національні телеканали, і нішеві медіа для них – прекрасне маркетингове рішення, недороге й ефективне. Наприклад, КуйТВ займає 11 місце серед всіх телеканалів в Києві за поточний тиждень с понеділка по четвер за аудиторією 14-49, тобто в Києві ми вже вище за показники ніж таки відомі канали як, 5 канал, К2 и MTV. Доля КуйТВ по Києву помітно перевищує один відсоток, а це вже достатній показник для медіапланування. Але, безумовно, міряти одніє панеллю національні телеканали і нішеві – не на користь останніх. Наскільки я знаю, зараз в Індустріальному телевізійному комітеті точаться розмови про створення спеціальної окремої системи вимірювання теледивлення нішевих телеканалів.
Окрім цього, безумовною цінністю для рекламодавців є те, що цільова аудиторія нашого каналу – чоловіки віком до 30 років. Ця демографічна група важко досягається телебаченням.
Яке охоплення має Куй-ТБ?
На сьогодні технічне охоплення нашого каналу – 10,1% домогосподарств у містах з населенням більше 50 тисяч. І ми активно працюємо над цим питанням, охоплення зростає щодня. До 1 січня 2009 року ми розраховуємо на охоплення 20%. Це абсолютно реалістичні плани, враховуючи що за 2,5 місяці мовлення ми виросли з 0 до 10%. Чому б ще за півтора не вирости на стільки ж? А через три роки ми плануємо досягти технічної стелі – наш сигнал прийматиметься майже у кожній оселі, яка користується супутниковим або кабельним телезв'язком – це більш ніж половина домогосподарств країни.
Канал чітко окреслив свою аудиторію – молоді чоловіки. (Хотіла сказати «активні молоді чоловіки», але хто з хлопців не є активним, може одиниці.) Чи плануєте створити для цієї ЦА мультимедійну платформу?
Як ви здогадалися? Плануємо. Перш за все залучимо інтернет – будемо створювати портал для молодих чоловіків. Прес-проекти запускати не збираємось – ліса Бразилії й так потерпають. Але цілком можливі спільні проекти з існуючими чоловічими журналами. Ще одне «наше» медіа – це контент для мобільних телефонів.

Чи згодні ви з думкою, що на у тематичних медіа є так званий must-be рекламодавець – лідери категорії, про яку йдеться у нішевому ЗМІ? І справа тут навіть не в охопленні медіа, а, напевно, тільки у якості контенту.
Я не вважаю, що має бути must – ніякого обов'язку. Просто в тематичних медіа, якісних нішевих ЗМІ складається така емоційна атмосфера прихильництва, що реклама викликає дуже живий і теплий відгук. Такого немає у ЗМІ загального інтересу. Цільові рекламодавці Куй-ТБ, які точно отримають зиск від нашого телеканалу, – це товари для екстремальних видів спорту та відпочинку, молодіжний одяг та аксесуари, різноманітні гаджети, техніка, особливо «екзотична», пиво, чоловічі гігієнічні засоби. Всі вони будуть огорнуті особливим настроєм, який створює канал. І я певен, що рекламодавець оцінить це і прийде на Куй-ТБ. Тим більше у час економічної рецессіі, коли про ефективність медіа-інвестицій думаєш особливо.
Чи внесла криза корективи у ваші бізнес-плани?
Внесла. Спочатку ми планували вихід на нуль у 2010 році, а до 2012 – повернення інвестицій у проект. Тепер ми чекаємо вихід на нуль у 2012-му. А повернення вкладень, відповідно, пізніше. У Куй-ТБ інвестовано кілька мільйонів доларів, ці кошти пішли на обладнання, на поширення сигналу, на зарплатню робітникам, на промоушн. Також гроші, звичайно, витрачаються на закупівлю іноземного та виробництво свого телепродукту.
Які маркетингові інструменти будете використовувати для просування Куй-ТБ?
Головний маркетинговий удар ми вже зробили – це запуск телеканалу КуйТВ. Нашу назву відразу запам'ятали, вона увійшла до фольклору. Хтось пищить від неї, а когось вона дратує, але байдужих немає. Це те, чого ми прагнули досягти. Далі ми покладаємось на цікавіть контенту і чітку концепцію бренду. Працюватиме піар, сарафанне радіо, в якості рекламоносія будемо використовувати інтернет, не виключно, що пресу. Крос-промо можливе й на дружніх нам каналах.
Як би ви окреслили бренд Куй-ТБ?
Щоб зрозуміти наш бренд, достатньо одного разу подивитися канал. Ми просто зайняли ту нішу, яка до того була порожня – телеканал для молодих чоловіків. Енергійний, провокативний, інколи трохи хуліганський. Такий, що передає атмосферу. На межі. Мені подобаєтся те, що відбувається в нашому ефірі. Може, справа в тому, що я брав участь в підборі програм, але виділити улюблену не можу ніяк – всі вони яскраві. Дивіться Куй-ТБ, і все зрозумієте.
—————————-
Довідка про Куй-ТБ
Бізнес-проект команди каналу СТБ, про який було заявлено на початку 2008 року. 1 вересня Куй-ТБ вийшов в ефір у тестовому режимі, вже за місяць перейшов на повоноцінну програмну сітку. Концепція телеканалу – дійсність, що вражає. Саме ця ідея об'єднує програми каналу. Сьогодні на Куй-ТБ виходять такі передачі: Шоу рекордів Гінеса (Гінесня), Chris Angel Mindfreak (Куй-fiction), рестлінг і бійки без правил (Самці-Ссавці і М’ясорубка), мульти для дорослих (Катрусін кінозал), шоу дурнів The crazy gang (Хлопці з нашого села), еротика вночі (В гостях у казки), анатомія для початківців (Трупарня, слот "Спалахуйка"), Білявка в шоколаді з Ксенією Собчак (Самиця-ссавиця), 10 речей, які варто спробувати перед смертю (Розважальні шмарклі) та інші яскраві шоу. У планах – ще більше провокаційних телевидовищ, навіть епатажних, розрахованих на поціновувачей різноманітних емоцій.
Куй-ТБ транслюється у супутникових та кабельних мережах.
Параметри супутника:
Супутник – AMOS-2
Орбітальна позиція – 4W
Формат мовлення – DVB
Частота – 10759 MHz
Поляризація – H
Швидкість цифрового потоку – 30,000
FEC – 3/4
Час трансляції – 24 години на добу.
Офіційний сайт каналу http://qtv.ua/
«Коммерсант»
Мова оригіналу