Головне – гарна ідея

Телеканал СТБ

«Сценарне аґентство» каналу СТБ нестримно набирає обертів. На сьогодні канал вже придбав три сценарії, які готуються до виробничого процесу. До того ж постійно розглядаються нові пропозиції, ведуться переговори з авторами, розширюється географія. Щоб дізнатися про всі новини детальніше, ми вирішили звернутися до керівника«Сценарного аґентство» телеканалу СТБ Тали Онищук, яка і розкрила нам всі карти…
Тала, розкажіть, будь ласка, про специфіку роботи і обов'язки співробітників сценарного аґентство на сьогодні? Скільки осіб знаходиться у Вас у штаті, і чи не плануєте Ви розширюватися?
У нашому аґентство на даний момент працює вісім осіб – редакторів-аналітиків, редакторів-розробників та менеджера, який відповідає за сценарний архів і здійснює комунікацію з авторами. Штат розширювати ми не плануємо, принаймні, найближчим часом.
Завдання, яке стоїть перед редакторами-аналітиками, це оцінка сценарних матеріалів, пошук серед загальної маси робіт потенційно цікавих сценаріїв. На плечі ж редактора-розробника лягає безпосередня робота з авторами над вдосконаленням сценаріїв, відібраних для покупки та виробництва, усунення недоліків сценарію. Іншими словами, редактор-розробник допомагає авторові зробити його сценарій максимально якісним та цікавим.
Сценарії, які отримали хороші рецензії редакторів-аналітиків, розглядаються на редакторській комісії. За результатами комісії приймається остаточне рішення – чи представляє сценарій для нас інтерес, чи готові ми його придбати, чи ні.
А чи багато Вам приходить сценаріїв? Чи не знизилась активність українських авторів за останній час?
За десять місяців існування нашого аґентство редактори розглянули величезну кількість повноцінних сценаріїв, синопсисів та заяв. Звичайно, якщо говорити про перші місяці нашої роботи, то сценаріїв приходило дещо більше, ніж зараз. У день наш менеджер могла вносити до бази приблизно двадцять нових сценаріїв. Зараз, безумовно, менше, проте це не дивно. Адже на початку ми отримали все, що лежало у авторів «у столах». Проте і зараз у нас стабільно оновлюється база.
Розширилася географія – нам присилають свої сценарії не лише українські автори, але і сценаристи з Росії, Казахстану, Білорусі, прибалтійських країн та навіть Фінляндії.
За яким принципом Ви відбираєте сценарії серед такої великої кількості пропозицій?
Сценарій редакторами оцінюється за такими критеріях: звичайно, на першому місці – ідея, її оригінальність та змістовність. Крім того, ми оцінюємо міру опрацьованості персонажів: наскільки герої цікаві і об'ємні, чи мотивовані їх дії, чи не суперечать вчинки заявленим характерам персонажів. Важливу роль відіграє також той факт, наскільки автор володіє драматургічною структурою, чи всі її компоненти на своєму місці, чи немає «провисів» у розвитку головної сюжетної лінії. Окремо оцінюється якість написаних діалогів. Ну, і звичайно, комерційний потенціал сценарію.
Не в останню чергу редактори звертають увагу на пріоритетність жанру, в якому написаний сценарій. В першу чергу нас цікавлять мелодрама, детектив, романтична комедія, родинна комедія, якщо йдеться про TV-movies, якщо ж ми говоримо про серіали, то пріоритетні жанри: виробнича драма, детектив та мелодрама. Відповідність пріоритетному жанру гарантує сценарію нашу підвищену увагу, проте, це зовсім не означає, що ми не розглядаємо роботи, написані в інших жанрах.
Чесно кажучи, ідеальні сценарії, які за усіма параметрами можна оцінити на «відмінно», нам не траплялися. Проте хороша, яскрава, міцна ідея може переважити і слабкість діалогів, і структурні порушення, і, тим більше, жанрову «неформатність». Адже допрацювати, виправити, підтягнути можна все, але якщо в сценарії проблеми з ідеєю, то йому вже навряд чи щось зможе допомогти.

На сьогодні канал СТБ вже придбав три сценарії TV-movies: «Найкраща наречена для бабія», «Романтика» та «Родинний маскарад», скільки ще плануєте придбати сценаріїв?
У нас немає кількісного плану, такої собі рознарядки: «до кінця року нам потрібно придбати 10 або 20 сценаріїв». Таке завдання перед нами не стоїть. Термін прийому сценаріїв необмежений якими-небудь тимчасовими межами. І кількісний показник безпосередньо залежить від авторів, що присилають нам свої сценарії, а також від якості самих робіт. Потрапляє в поле нашого зору потенційно цікава робота – ми прагнемо відразу ж почати переговори з автором про її придбання. І неважливо, яка вона за рахунком. Так, звичайно, чим раніше придбаний сценарій, тим більше у нього шансів потрапити у виробничий план на 2008-2009 рр.
Ви вже визначилися, з якими продакшн-студіями працюватимете над створенням нових картин?
Телеканал СТБ відкритий до співпраці. Серед наших партнерів провідні українські продакшн-студії.
А коли почнуться зйомки нових проектів? Чи обране місце дислокації, чи почали вже переговори з артистами?
Придбані роботи на даний момент знаходяться на сценарному етапі. Під керівництвом наших редакторів сценарії допрацьовуються, «причісуються», одним словом, готуються до виробничого процесу. Тому про вибір місця зйомок і кастингу говорити поки що зарано.
Тала, що можете сказати з приводу пілотних серіальних проектів, на якій стадії розробки вони знаходяться?
Нині один із проектів знаходиться на сценарному етапі. Для цього проекту розроблені персонажі,окреслений напрям розвитку основних сюжетних ліній. Йде робота безпосередньо над сценарієм. Стосовно другого проекту, то він знаходиться на початковому етапі – розробляються характери героїв, обставини, в яких їм належить діяти і т. ін.
Чи можна сподіватися на те, що до кінця 2009 року українські телеглядачі вже зможуть побачити хоч би один готовий проект (телекіно, серіал)?
Дуже хочеться на це сподіватися.
Єрмакова Наталя