«Російські сенсації. Невідомий Рязанов»

Телеканал СТБ

Таємниці життя легендарного режисера. Як п'ятий пункт мало не коштував йому кар'єри. Алла Пугачова вперше розповість про запис легендарних пісень для «Іронії долі…», а замість Тализіної й Ахеджакової на Тихорєцьку вирушить потяг із «ВІА Грою». Красуня Фрейндліх знову стане «мимрою», а Барбара Брильська вперше заговорить своїм голосом. Як цензура шматувала легендарні фільми? І чому патріарх вітчизняного кіно навчає своїх студентів?
Дивіться «Російські сенсації. Невідомий Рязанов» у вівторок, 26 лютого, о 20:15 на СТБ.


«Іронія долі»

Прем'єра фільму «Іронія долі» відбулася в новорічну ніч 1976 року. Це був перший досвід багатокамерної зйомки (фільм знімали 3 камери одночасно). «Двохкімнатна квартирка» головного героя Лукашина займала 600 кв. метрів павільйону на «Мосфільмі». У 60-і п'єса «Іронія долі» йшла в багатьох театрах. Сценарій був написаний за оповіданням Микити Богословського про те, як він помилково відправив свого п'яного друга в переддень Нового року в Київ з 15 копійками в кишені. Це реальна історія.

Саме на зйомках цього фільму почався найкрасивіший роман у житті Ельдара Рязанова – з його другою дружиною Ніною, що самою своєю присутністю на знімальному майданчику згладжувала всі конфлікти… Коли її не стало, на її могилі Рязанов поставив величезний камінь, розколотий на дві половинки.
Юрій Яковлєв: «Після виходу фільму «Іронія долі» мені прийшло багато листів із одним і тим самим запитанням: «За що мене кинула Брильська?» Жінок це неабияк дивувало, адже тоді були в моді позитивні герої. Щоб зіграти Іполита, мені довелося відмовитися від важливої звички, властивої мені в житті, – постійно дивитися на себе з боку. Цей брак самоіронії був визначальною вадою в характері Іполита, і, на мій погляд, саме через це Надійка пішла від мого героя».

Андрій Мягков: «Це був перший фільм, у якому я знявся в Рязанова. Пам'ятаю, один зі знімальних днів «Іронії долі» збігся із днем народження Сашка Бєлявського. Ми – я, Шура Ширвіндт і Жора Бурков – приготували йому маленькі подаруночки, закуску. Причому випили «не занадто», на наш погляд. Та, мабуть, з боку це видавалось інакше».

Далі розповідає Олександр Ширвіндт: «Знявши перший дубль і відчувши нечуване творче піднесення, ми зажадали другого дубля. Після третього навіть такий найвищий кінопрофесіонал, однак цілковитіший дилетант як алкоголік Ельдар Рязанов відчув недобре. «Стоп! – пролунало під вологими склепіннями «Мосфільму». – Вони п'яні!» Істерика й ненависть Ельдара не знали межі! Наступного ранку до початку зйомки всі четверо учасників були піддані ретельному «митному огляду». Перед командою «Мотор!» Ельдар Олександрович особисто відкорковував усі бутафорські горілочні пляшки й нюхав із пристрастю свіжу воду. Знімали той самий епізод – грали п'яних, шуміли, намагалися гарною поведінкою скрасити перед Рязановим учорашню провину. «Стоп! Знято!» – пролунав нарешті над ранок втомлений, але, як нам здалося, задоволений голос Рязанова, що надало право всією компанією підійти до нього й несміливо натякнути, що матеріал, знятий учора й сьогодні, навряд чи змонтується, бо вчора був бенкет природності, а сьогодні потуги акторської майстерності. Ельдар сказав, що от саме нагода перевірити, з якими артистами він має справу, бо інакше простіше було б взяти на ці ролі людей під забором. Ми винувато вийшли, але в картину ввійшли кадри, зняті в першу ніч! От і вір після цього в мистецтво перевтілення».
http://www.peoples.ru/