«Секретні матеріали. Кадиш»

Телеканал СТБ

Малдер підозрює, що голем – рукотворний монстр, описаний в іудейському фольклорі, винен у смерті кількох сатанистів, що вбили єврея.

Плакальники зібралися в церкві в Брукліні, щоб вшанувати Ісака Луріа, прихильника релігії хасидів, який був по-звірячому вбитий трьома підлітками-сатанистами. Серед присутніх були Аріель Луріа та її батько Якоб Вейс. Коли настає ніч, до церкви входить примарна фігура й набуває форми людиноподібної фігури, зробленої із землі. Малдер і Скаллі розслідують смерть Ісака Луріа. Ісак, що відчув на собі дію расизму, був жорстоко побитий у своєму магазині. Поліція виключає пограбування як мотив злочину, оскільки нічого не було вкрадено. Пізніше вони знайдуть касету з охоронної системи магазина у відеомагнітофоні шістнадцятирічного Тоні Олівера, одного з підлітків, що брали участь в убивстві. Олівер був задушений невідомим. На свій глибокий подив, Малдер виявляє відбиток пальця Ісака Луріа на тілі Олівера.

Дивіться «Секретні матеріали. Кадиш» у вівторок, 19 лютого, о 23:45 на СТБ.


Голем

Голем – персонаж єврейської міфології. Людина з неживої матерії (глини), яку оживили кабалісти за допомогою таємних знань. Імовірно, має спільне з Адамом, якого Бог створив із глини й вдихнув у нього душу.

Досить поширена єврейська народна легенда, що виникла в Празі, про штучну людину («голема»), створену із глини для виконання різних «чорних» робіт, складних доручень, що мають значення для єврейської громади, і головно для запобігання кривавого наклепу шляхом своєчасного втручання й викриття. Виконавши своє завдання, голем перетворюється на порох.

Створення голема народна легенда приписує знаменитому талмудистові й кабалісту – головному рабинові Праги Махаралю. Голем нібито відроджується до нового життя кожні 33 роки. Легенда ця походить до початку XVII століття. Відомі й інші големи, створені, за народним переказом, різними авторитетними рабинами – новаторами релігійної думки. У цій легенді народна фантазія наче виправдує супротив соціальному злу певним, хоча б і невеликим насильством: в образі голема наче легалізується ідея посиленої боротьби зі злом, що переступає межі релігійного закону; недарма голем за легендою перевищує свої «повноваження», заявляє свою волю, що суперечить волі його «творця»: штучна людина робить те, що за законом «непристойно» або навіть злочинно для природно-живої людини.

http://ru.wikipedia.org/