«Секретні матеріали. Терма»

Телеканал СТБ

Малдер витримує суворе випробування на Тунгусці, будучи ув’язненим сибірського ГУЛАГу. Ув'язнений із сусідньої камери пояснює Малдерові, що всім чоловікам у таборі впорскують «чорний рак» доти, доки токсин не вб’є їх. Втеча неможлива. Опиратися марно. Малдер клянеться, що не буде переможений, принаймні доти, доки він не вб’є Крайчека. Вражений волею Малдера, ув'язнений віддає йому свій саморобний ніж. А тим часом у Вашингтоні доктор Сакс вижив після зараження чорними черв'яками з породи, знайденої в дипломатичному багажі. Однак поки що він перебуває в комі.
Дивіться «Секретні матеріали. Терма» у четвер, 14 лютого, о 23:45 на СТБ.


З історії створення серіалу

Коли Крис Картер домовлявся з компанією "Фокс" про запуск серіалу, він розраховував зробити не більш як 50 серій. Однак найвищий рейтинг серіалу в телеглядачів усього світу змінив плани Картера. Чому ж серіал став таким популярним і культовим?
Річ не тільки в чудовому акторському дуеті, а й у тім, що сам серіал являє собою щось нове, незвичайне за своєю ідеєю та динамікою. Постає питання: чим же серіал відрізняється від решти?
По-перше, Картер категорично відмовився вводити любовну лінію головних героїв, не бажаючи викликати асоціацій з "Агентством "Місячне світло". Стосунки федеральних агентів Фокса Малдера й Дани Скаллі мали ставати більш дружніми, однак залишатися суто професійними (у своєму інтерв'ю Картер стверджував, що "з кожною серією їхні стосунки ускладнюються, поступово перетворюючись на суміш професійного суперництва й взаємного потяга, що загострює незвичайністю їхніх завдань і вимушеною близькістю в роботі").
По-друге, проект почав розроблятися в період моди на "справжність" у дусі інсценованої документалістики ("Порятунок 911"). У Картера ж, на відміну від "Порятунку", йшлося про речі надприродні, про паранормальні явища.
І, по-третє, жанр серіалу складався з "кількох частин": наукова фантастика, кримінальна історія, політичний детектив, психологічна драма з елементами комедії та екшн.
Ну й, певна річ, найважливіша відмінність серіалу – кожен епізод не має логічного фіналу (тобто "кінчається нічим", епізод виходить незавершеним), тож у фіналі, за уявленнями американців, завжди має перемагати Добро, чого в "The X-files" не передбачалося.
Картер у своєму серіалі зачіпає чимало цікавих тим. Це й клонування, і телекінез, і вселяння, і телепатія, і примари, і чудотворці, що зціляють людей, не використовуючи медичних засобів.
Головні герої телебестселера – агенти ФБР Малдер і Скаллі, що працюють у відділі "Секретні матеріали", вони постійно женуться за недосяжною Істиною, у розкритті якої явно не зацікавлений американський уряд.
Створюючи такий грандіозний і складний серіал-епопею, Крис Картер намагався зменшити бюджет, виконуючи відразу кілька обов'язків (сценарій, продюсер, режисер, монтажер). Загалом 1 епізод обходиться в $1-2 млн.
Який же процес, яким так уміло керує Картер?
Ранок починається з летючки сценаристів. Автор епізоду викладає свій сюжет на дошці, зазначаючи ключові моменти. Присутні атакують автора запитаннями, щоб жоден нюанс не залишився не висвітленим. Далі починається телеконференція між Ванкувером і Лос-Анджелесом, де обговорюють такі питання, як необхідна кількість статистів для знімань, вибір натури. Об 11 годині – виробнича нарада, на яку збирається вся група, і де розглядають усі деталі. Усі спецефекти створюються на комп'ютері Macintosh Powerbook, а реквізит (втім, як і виконавці другорядних персонажів) використовуються максимально. І вже після складання повного відредагованого сценарію починаються знімання, що тривають зазвичай тиждень. Знімальний день триває 12-14 годин з невеличкими перервами. Один сезон знімається в період з вересня (або трохи пізніше) по травень і транслюється з жовтня-листопада по травень на ТБ.
Зрештою виходить чергова серія суперсеріалу "Секретні матеріали". Чергова боротьба спецагентів зі Злом, і чергові пошуки Істини, що залишається завжди десь там…
http://www.thex-files.ru/