Новини важливіші за кофточку ведучої

Телеканал СТБ

Часи, що коли ведучі самі підбирали собі піджак для ефіру й накладали тон на обличчя давно пішли в непам’ять. Зараз за зовнішнім виглядом персони з телевізора стежить спеціальна людина, або й ціла служба. Їхнє завдання – виконати свою роботу максимально якісно, однак водночас вона має бути якомога непомітнішою – щоб ведучий не мав вигляду розфарбованої ляльки. Про те, як це поєднати, розповіла керівник служби стилю каналу СТБ, журналів і ще безлічі проектів Ольга Слонь.

– За що конкретно відповідає телестиліст? У чому полягає його робота?

– Стиліст мусить зробити так, щоб людина включила новини, послухала й запам'ятала тільки їх, а не колір кофточки ведучої. Моє завдання – щоб картинка не забивала інформацію, однак залишалася гарною.

– Чи є умовний ідеал ведучої, ідеал роботи стиліста?

– Є приклади просто професійної роботи. Приміром, усі знають, хто така Катя Андрєєва з російського "Першого каналу". Вона якою була, такою й залишається вже багато років – при цьому зберігається її харизма, подання, образ, стиль. А от у наших ведучих трапляється – сьогодні я з однією зачіскою, завтра – з іншою, а через два тижні піду й пофарбуюся в чорний колір. На щастя, це, радше, винятки, і свої зірки інформаційних програм є й у нас.

– Ти відслідковуєш роботу своїх колег з телеканалів-конкурентів?

– Телевізор у мене включений практично завжди – і вдома, й у офісі. Дивлюсь практично всі українські, закордонні новини. За кордоном, певна річ, інший менталітет – мінімум вигадливості в образах ведучих, найпростіші зачіски. А в нас я, бува, дивуюся, як можна було в ефір пустити ведучу в такій гламурній блискучій кофточці.

– Тобто ведуча не може надягти якийсь одяг, якщо він їй самій неабияк подобається, однак, на думку стиліста, не підходить?

– Власне, я маю право в цьому відмовити, але ж ми всі люди. Тому, якщо умовляння не допомагають і ведучій дуже хочеться продемонструвати свою обновку всій країні, то тут стиліст може, правильно зміксувавши, підібравши кольори або аксесуари, згладити небажаний ефект. А взагалі, певна річ, у студії є гардероб для кожного ведучого, поповнюється ця "шафа" працівниками служби стилю постійно, і ведучі перед ефіром просто перевдягаються.

– Правда, що ведучі новин надягають тільки верх?

– (Сміється) Почасти правда. Якщо це традиційний інформаційний блок, то дійсно можна одягти тільки піджак і/або сорочку. Та якщо ведучий виходить через стіл або веде передачу стоячи, то ідеальним на ньому мусить бути, певна річ, увесь одяг, включаючи шкарпетки й гарне взуття.

– А були випадки, коли видно, що одягнули лише верх?

– Бувало будь-що. Одного разу ведуча Власта Шовковська прийшла на роботу в модних рваних джинсах. Перед ефіром надягла класичну блузочку з піджачком, а стіл був напівпрозорий, і коли над нею пролітав кран, всі глядачі дивилися не на Власту, а на її драні джинси.

– А де беруть речі для цього телегардеробу?

– Одяг для ведучих підбирають і купують стилісти каналів у київських магазинах. Мене колись ведучий СТБ Сергій Попов попросив знайти краватку як у Леніна – синю в білий горошок. Знайшли її абсолютно випадково. Раділа, наче дитина. Нас із ним, щоправда, не зрозуміли й підтексту не зауважили, зате ми мрію свою здійснили (усміхаючись).

– Які традиційні закони зовнішнього вигляду в телеекрана?

– Тут не можна вести мову про конкретні правила, усе вирішується на практиці. Ну, можливо, якщо знімання відбувається на "рирі" – однотонному задньому тлі, то не можна одягати ведучого в кольори самого тла – синій чи зелений. У кадрі неможливі дрібні деталі: мініатюрні ґудзики, занадто дрібний візерунок. Це "стробує", тобто миготить у кадрі, а в глядача втомлюються очі. Довге розпущене волосся теж не ліпша зачіска для ведучої інформаційної програми.

– А окуляри в кадрі вітаються?

– Особисто мені не подобається, коли ведучий в окулярах. Однак дехто просто не може без них психологічно. Та й у народі таки вважають, якщо в окулярах – отже, розумний. Наприклад, коли ми готовили до запуску "Свободу слова" з Андрієм Куликовим, а він і в житті носить окуляри, то до цієї деталі теж поставилися дуже уважно. Вибирали з безлічі оправ різних форм найбільш придатну.

– Яку ще роботу провели над образом нового ведучого?

– Професійних секретів не розкриватиму. Адже на те й наша робота, щоб глядач не замислювався й не знав, як ми наклали тон на обличчя, як приховали якісь вади. Але повірте, з кожним ведучим працюють дуже ретельно. Ми довго підбираємо одяг для конкретних образів, ходимо по магазинах, шукаємо в дизайнерів. Буває, зайдеш у магазинчик купити щось для себе – і раптом знайдеш щось абсолютно ідеальне для когось із ведучих.

– За роботою кого з відомих стилістів, українських чи світових, ти стежиш?

– З нашими в Києві ми часто перетинаємося, так чи інакше обговорюємо роботи одне одного. Спілкуємося з Олею Навроцькою та з багатьма дівчатами, що працюють на різних каналах і проектах. А зі стилістів світового рівня… Щоб знайомо багатьом було, то це серіал "Секс і Місто". Подивіться, як опрацьовані образи героїнь. Керрі продумана до дрібниць, аж до того, що вона ходить вдома не в пеньюарі, як Саманта, а в чоловічих трусах і майці. Стиліст серіалу Патриція Філд дуже популярна в Голлівуді, у неї є свій магазин. А потім подивилася його російський аналог – "Бальзаківський вік, або Всі чоловіки сво…". Це ж геть різні речі. Там якісної роботи стиліста просто немає, тільки бездумне копіювання.

Тіна Тімковська, ПК