СТБ став «Фаворитом телепреси-2007»

Телеканал СТБ

На черговому круглому столі «Телекритики», що днями відбувся в ресторані «Велюр», медіа-жури визначило переможця нагороди «Фаворит телепреси», яка вперше буде присуджена цього року в межах премії «Телетріумф».

У голосуванні взяли участь експерти десяти авторитетних періодичних видань країни, котрі регулярно аналізують вітчизняний телепродукт: «Газета 24», «Главред», «Дєло», «Дзеркало тижня», «Кореспондент», «МедіаБізнес», «Профіль-Україна», «РеклаМастер», «Телекритика» і «Фокус». На жаль, до складу журі через від'їзд закордон не ввійшли експерти газет: «День», «Економіческіє ізвєстія» і «КоммерсанЪ». Висунуті ними кандидатури були враховані в шорт-листі номинантів, який склали програми: «Відкрита зона», «Час економіки» (обидві – 5 канал), «Вікна», (СТБ), «Один за всіх» (Перший Національний), «Правила життя», (СТБ), «Свобода слова», «Третій тайм» (обидві – ICTV), «Чорним по білому» (1+1).

Формат обговорення передбачав висування кожним членом журі своєї програми-кандидата на звання найкращої, мотивування цього вибору та дебати «за» і «проти». Цікаво було дізнатися й наскільки зміниться позиція кожного із присутніх після обміну думками. Констатуємо: змінилася. Попри те, що жоден проект не залишив журналістів байдужими, фаворит їхніх симпатій визначився практично відразу. У підсумковому, рейтинговому голосуванні програма-переможець набрала дев'ять голосів із десяти.

Дискусія не раз різко змінювала свої акценти, переходячи від теми рейтингу телеперегляду того чи іншого продукту до наявності харизми у ведучих інших програм; від скромної кількості на телебаченні якісних репортажів-розслідувань до морального права використання в постановочних програмах професійних акторів. Утім, на думку головного редактор інтернет-проекту «МедіаБізнес» Катерини Андрєєвої, всі ці змішування були цікавими, однак не годилися для визначення найкращого: «Надалі, гадаю, варто впорядкувати саму систему, за якою ми оцінюємо кандидатів. Тому що не було єдиної думки, за якими, власне, критеріями визначати: рейтинг, рекламна привабливість, внесок у розвиток журналістики тощо. Якого формату програму ми вибираємо й за що. Однак загалом і сама дискусія мені сподобалася, і обговорювані теми були цікавими. Охоче братимемо участь у таких круглих столах і надалі. Сподіваюся, нашим колегам-телевізійникам буде приємно здобути визнання людей, які про них пишуть».

Редактор відділу культури газети «Дзеркало тижня» Олег Вергеліс також зауважив, що складно порівнювати не просто різні, а різні за своєю суттю програми: «Та хоча б уже те, що багато шановних ЗМІ звернули на них увагу, говорять і сперечаються про них, відзначає цей продукт «знаком якості». Вести мову про загальний рівень всіх програм – не просто. Про кожну з них окрема розмова. Як у позитивному, так і негативному аспекті. Особисто я лобіював проект, який завдяки своїй специфіці дуже живий, динамічний і не може окостеніти, оскільки сама його структура рухлива. Добре, коли є програми, які ніколи не сумують».

Володар першої в Україні нагороди, яку присуджують у сфері телебачення професійні медіа-критики й оглядачі ЗМІ – «Фаворит телепреси-2007» – буде оголошений на офіційній церемонії премії «Телетріумф» 23 серпня 2007 року в Національному палаці «Україна».

Юрій Зелінський, «Телекритика»